Търсене

Раздел Помощ - Supremacy 1914

FAQ - Често задавани въпроси

 

1) Как да инсталирам Java начисто?

В някои случаи може да се наложи Java да се премахне изцяло от вашия компютър и да се инсталира наново.

Windows
Отидете в Контролния панел от Старт менюто

Кликнете върху Programs & Features или върху Add/Remove Programs или Programs – в зависимост от операционната ви система и изберете програмата, за да я деинсталирате.


След като списъкът с програмите се е заредил (това може да отнеме известно време) потърсете Java.
Ще изглежда по следния начин: Java(TM) 6 Update 23
Възможно е да имате инсталирани няколко различи версии на Java.

Премахнете я от компютъра, след това отидете на официалната страница на Java, за да изтеглите последната версия.



2) Как да отворя Java конзолата, за да видя докладваните грешки?

Когато докладвате за бъгове или имате проблеми със свързването е много полезно да прикачите съобщенията от Java конзолата.

Отворете своята Java конзола :
Докато трае играта кликнете с десния бутон върху иконката "Java (TM) Plattform Standard Edition" в таск бара. Това е в долния десен ъгъл на екрана ви.

Ако иконката не се вижда можете да я откриете като кликнете върху горната грешка. Иконката изглежда като синя чаша кафе на бял фон -->

След клика с десния бутон изберете „... отвори конзолата“.

Когато се появи проблема с грешката, направете скрийншот с текста му и уведомете екипа ни чрез форума или системата за обратна връзка.

Ако в таск бара ви няма символ като описания, моля прочетете втората част от статията.

3) Защо съм наказан ?

Наказват се всички играчи, коио ползват повече от един акаунт от същия IP адрес в един и същ рунд на играта. Ако желаете да играете с приятели или роднини от същия компютър или IP адрес, ще е нужно да се присъедините към игра с изключена система anti-cheat. Ако не направите това ще бъдете наказани за целия рунд.

Моля имайте предвид, че след като вече сте били баннати в даден рунд, няма как банът да бъде отменен, така че бъдете внимателни когато играете заедно със семейство и приятелли.

4) Как да изключа хардуерното ускоряване на Java?

В много редки случаи вграденото хардуерно ускоряване (HA) на Java може да доведе до проблеми, особено при използването на графични карти с по-ниски показатели и/или драйвери с проблеми. Преди да изключите хардуерното ускорение се уверете, че използвате правилните драйвери, това може да реши проблема директно. Ако това не помогне, можете да изключите хардуерното ускорение по следния начин: Контролен панел -> Java Контролен панел -> Java. Натиснете бутона „Покажи“, след това кликнете върху полето 'Runtime-Parameter' и напишете там: -Dsun.java2d.noddraw=true



5) Как да открия отворена игра в картата за 30 човека ?

Кликнете върху „Покажи игрите“, след това върху „Покажи експертния филтър“

В падащото меню за сценариите изберете „Голямата война“ и ето, ще попаднете на списък с отворени рундове с картата за 30 човека. (Разбира се можете да променяте различни настройки ако търсите рундове с елитен Изкуствен интелект например)


Нужно е винаги да помните, че играенето в определена карта не струва никакви Златни марки, освен ако не се играе с включени златни опции. Ако няма не-златен рунд в списъка, но вие желаете да играете в такъв, кликнете върху бутона „Създай нова игра“ и го създайте.

6) Играта внезапно спря да работи – как да изчистя кеша на Java?

Когато има ъпдейт на играта тя трябва се обнови автоматично. Понякога обаче, Java не разпознава новата версия. В такива случаи е нужно да направите принудителен ъпдейт / ново сваляне по следния начин:

Start -> Run -> напишете "javaws -viewer" (без кавичките) -> Ok

Ще се появи прозорец, който се казва "Java Cache Viewer". В този прозорец изтрийте всичко, което съдържа в името си Supremacy 1914, затворете го и опитайте да се логнете наново. Би трябвало да видите прозорец за сваляне за новата версия и програмата ще стартира нормално.

7) Supremacy 1914 на Mac

След като инсталирате най-новия автоматичен ъпдейт за java на Mac OS X Leopard (включително Java 1.6 и по-нови), играта не стартира вече от Safari или който и да е друг браузър. Вместо това .jnlp файлът се показа в TextEdit или в DashCode (във програмен формат, който е неразбираем за неспециалисти). Когато кликвате върху „Играй“, за да започнете играта, ви се представя изскачащ прозорец, който ви пита: Коя програма желаете да използвате, за да отворите index.php?
По подразбиране тя е TEXTEDIT, очевидно не тя е правилната.

За да решите проблема, отидете на вашия Home Folder: Library: Caches: Java
отворете deployment.properties
добавете текста горе в едниния от редовете след датата
(#Aug 10 и т.н.)
добавете deployment.javapi.jre.1.5.0.args=-Xmx256m -Xms64m
(числата са минимум и максимум)
след това затворете и кликнете Save!
сега би трябвало да работи в SAFARI, друг браузър вече няма да работи. За по-подробно описание отидете на:

http://support.apple.com/kb/HT3210


8) Дизайна/функциите на сайта внезапно се повредиха. Как да изчистя браузърния си кеш?

Ако части от сайта изведнъж придобият странен вид или не работят правилно, това може да е резултат от ъпдейт на играта, без браузъра ви да е взел това под внимание.

В такива случаи е нужно да изчистите кеша на браузъра, за да презаредите наново страницата от сървъра. Ето как можете да направите това:


Internet Explorer 6:

Tools -> Internet Options -> В зоната "temporary files": Delete files

Internet Explorer 7:

Tools -> Delete Browsing History -> До  "Temporary Internet Files": Delete files.

Internet Explorer 8:

От Safety менюто в горния десен ъгъл, кликнете върху Delete Browsing History... .
Отбележете Temporary Internet files,  Cookies и след това кликнете Delete.

Firefox 3:

Tools -> Clear Private Data... -> отбележете Cache and Cookies -> Clear Private Data Now.

Firefox 3.5:

Tools -> Clear Recent History... -> в падащото поле изберете „всички“ -> Clear Now

Chrome:

Кликнете върху бутона с гаечния ключ в горния десен ъгъл на екрана -> Clear browsing data -> отбележете "clear cache" -> Clear browsing data

Opera:

Tools -> delete private data -> delete



9) Медалът/значката/лентата ми не се появява в страницата с постиженията ми... защо?

Моля първо проверете дали играта ви е била включена в класацията. Ако това е така, в „Европа днес“ ще има бележка, в която пише, че е включена в класацията точно под съобщението „Необходими точки за спечелването на рунда“. Също така ще има съобщение дали дадена игра е включена в класацията ако разгледате детайлите в страницата „Моите игри“. В игрите, които не са включени в класацията не е възможно да получите медали, значки или ленти.

За да бъде включена дадена игра е нужно да са изпълнени следните условия:

    Anti-Cheat системата да бъде включена.
    Да са се включили поне 6 играчи – хора (2 за златен рунд).


Медали

Всички изисквания за брой жертви за медали трябва да са изпълнени срещу играчи – хора (елитните ИИ играчи не се броят за спечелването на медали!).

Броячите на жертви са общи, което означава, че броят убити противници в която и да е игра се прибавя към общия брой необходими жертви.


Значки

За да достигне даден играч следващото ниво значка (основно, експерт или елитно), е необходимо той да е покрил всички три изисквания във всеки един момент. В този ред на мисли е най-безпроблемно първо да покриете изискванията, които не са в курсив, тъй като след като са покрити това е за постоянно. Изискванията в курсив обаче, ще бъдат рестартирани в края на ден 45, освен ако не сте покрили и останалите изисквания за преминаване към следващото ниво.

Всички изисквания за брой убити противници се отнасят до активни играчи – хора (елитните ИИ не се броят за придобиване на значки!). Изискванията в курсив трябва да бъдат покрити за един рунд. Убийства в други рундове няма да бъдат добавяни към общия брой.

Изискванията в курсив също трябва да бъдат покрити до края на 45-ия ден. Изискванията, които не са в курсив са обобщени от всичките ви ранжирани игри и няма да бъдат рестартирани.


Ленти

Всички изисквания за брой убити противници за придобиване на ленти е нужно да бъдат покрити срещу противници – хора (Елитните ИИ не се броят за придобиване на ленти!).

Бележки относно лентата за икономическо превъзходство:

Нужно е да имате поне 500 ъпгрейди на области. Ъпгрейдите, които са били превзети или поправени не се броят.

Трябва да спечелите рунда с условието за конкретна победа (без оттегляне).

10) Как се използват танковете?

Танкове

Изискват Фабрика 2-ро ниво;
Струват: 20,000 £, 5,000 желязна руда и 3000 петрол;
Цена в производствено време: 6 дни, делено на нивото на Фабриката

сила: 4 / 0.5 (вода)
скорост: 36 км/ч / 21 км/ч (вода)

Нивото на бойния дух не влияе по никакъв начин на танковете, така че те винаги атакуват и нападат със сила 4. Колкото повече танкове има в една армия, толкова е по-голямо базово ниво на атака (винаги ще е независимо от нивото на бойния дух).

Армия, съставена от танкове и пехота може да се придвижва бързо и да подсигурява ключови зони (докато чакат да пристигнат по-бавните единици)...

Танковете трябва да бъдат произвеждани по специален план; препоръчително е да ги строите в съотношение (танкове/артилерия/пехота), което ще ви даде най-добър резултат за изразходваните средства...

Един от най-честите аргументи срещу използването на танкове е, че те са твърде скъпи и нямат много голям обсег на стрелба. Това е вярно, строежът на танкове изисква силна икономика, която да може да го осигури...

Ключът към победата в Supremacy 1914 е в подготвянето на армии от смесени единици... това са армии, които съдържат пехота, танкове и артилерия в съотношение, което позволява да се реализира силата на всяка единица.

Ако врагът ви не е построил никакви танкове, то вие ще го смажете при положение че имате достатъчно танкове и сте ги добавили към армия с комбинирани единици...

Освен това когато армиите атакуват те не се сражават с всички сили, тъй като повечето войници не могат да достигнат фронтовата линия (ако армиите са големи). Тъй като танковете имат доста по-голяма сила на единица отколкото пехотата, това означава че стойността на силата, с която армията ви се сражава, ще е много по-голяма ако добавите няколко танка в нея. Може дори да се стигне до степен, в която вредата, която вие нанасяте на противника е в пъти по-голяма от тази, която той нанася на вас.

11) Как / Кога да използвам различните сгради?

Набирателен пункт за доброволци
Пунктовете за набиране на доброволци обучават пехота срещу скромната сума от 250£ на ден.

Това е сграда, която е евтина за построяване и експлоатация сграда. Поради ниската им цена е добра идея да построите по един във всяка своя област. Те ще спомогнат за набирането на пехота в редовната ви армия, което след време ще се окаже от решаващо значение.

Казарма

В казамрмата се обучават пехотинци по-бързо, отколкото в пунктовете за набиране на доброволци. Това се случва срещу 1000 зърно и 500£ на ден.

Казармите са по-висша форма на набирателен пункт за пехотни единици, които имат цената си – тяхната консумация на 1000 зърно на ден (40/час) може да ги направи недостъпни за много нации. Въпреки това ако имате голям зърнен добив, това няма да ви донесе кой знае какви облаги, така че е добра идея ако построите няколко казарми и в по-бедните на зърно области.

Провинциите с по два ресурса също осигуряват два пъти повече войници за същото време, тъй че строежът на казарми там също е много добра идея.


Ъпгрейдването на казармите до второ ниво ще удвои консумацията и бонусът за тренирането (от 50% до 100% бонус). Внимавайте обаче, тъй като при ¼ и ½ завършеност една Казарма второ ниво ще струва всичките 2000 зърно/1000£ на ден, но ще ускори обучението на пехота едва със 75%, така че оставянето на незавършена Казарма 2 ниво не е много добра идея.

Крепост

Крепостите предпазват стационираните в тях войници

На пръв поглед крепостите изглеждат непрактични, но в действителност те са задължителни за оцеляването в повечето игри. В ранния етап на играта, когато е нужна единствено пехота, една крепост може да има огромно влияние (дори и на 1 ниво) в битката и дори и да ви спаси от поражение. Постройте поне няколко крепости в защитаваните провинции, дори и да нямате желязо в изобилие.

По-късно в играта тяхното преимущество се изразява в това да складират железопътни оръдия и да забавят артилерийския огън на врага ви, но могат да бъдат полезни и по други начини. В нива 2, 3, 4 и 5 крепостите осигуряват прикритие на бойните единици и така, построени на ключови места, могат да възпрат врага да получи ценна информация относно армията на държавата ви.

Пристанище

Пристанищата намаляват времето за пристигане/отпътуване от съответната локация, както и увеличават производството на ресурси в съответната област с 25%.

Пристанищата са по-скоро лукс в играта и за тях не може да става и дума при държави, които едва наскоро са започнали да играят. Докато някои народи имат излишък от дърво (Като Швеция и Испания) и е добре да се замислят за строежа на няколко пристанища още в началото, много други (Мароко и др.) е добре да запазят дървения си материал за други жизненоважни и по-евтини постройки. Основното преимущество на пристанищата се крие във факта, че тяхната експлоатация е безплатна веднъж, щом бъдат построени.

Въпреки всичко това, предимството което дават при отпътуване е минимално. Докато е нужно да ги построите на правилното място, така че да ускорите придвижването там, по-важно е те да бъдат поставени в провинции, които имат по-малък обем на ресурсен добив (например въглища и зърно в Швеция) заради бонуса от 25% към добива, който дават. И накрая, имайте предвид, че ще са ви нужни (както и фабрика 3 и 4 ниво) за производството на Бойни кораби в съответната провинция!

Железници

Железниците увеличават скоростта на придвижване с 250% и добива на ресурси с 33% в областта, в която са построени на цената на 500 въглища на ден.

Железопътната инфраструктура е може би най-объркващия вид сграда. Техния скоростен бонус от 250% често се оказва решаващ за победа или загуба и затова е добре да ги има във всяка ваша провинция. Както и при пристанищата, основното им преимущество е в бонуса при добива на ресурси (33%); използвайте го мъдро, особено заради факта, че въглищата са ценен ресурс и цената, която трябва да платите (500 въглища на ден) не е малка.

Постарайте се да не прекалявате със строежа на Железници, освен ако не сте сигурни, че ще можете да си позволите разхода на  въглища, тъй като в противен случай ще откриете, че сте изразходвали огромно количество пари и ще трябва да ги деактивирате. Ако сте преценили правилно прихода и разхода обаче, техните предимства (бонусът към скоростта и производството, както и възможността за строеж на железопътни оръдия) ще се окажат много ценни за вас.


Фабрика

Фабриките ви дават възможността да строите тежки оръдия и освен това повишават добива на ресурси в съответната провинция.

Фабриката е от първостепенна важност за оцеляването на всяка нация след първите няколко седмици игра. Всяка армия се нуждае от артилерия, танкове, железопътни оръдия и бойни кораби, които да осигуряват подкрепление на пехотата при превземането на брегови линии, укрепени позиции или при сраженията с други армии, които имат в редиците си подобни високотехнологични оръжия. Дори и да не държите на по-скъпите единици може да е добре да ъпгрейднете фабриката си – не само че това ще ви даде около 8% повече ресурсен добив за ниво в съответната провинция (стигайки до 33% при ниво 4), но и ще намали времето за  всички достъпни единици, което означава, че артилерията ще отнеме 4 дни за да бъде произведена от фабрика 1-во ниво, и съответно 1 ден от фабрика 4-то ниво. И така, може би най-добрата стратегия е да имате няколко фабрики 4-то ниво, отколкото много такива от 1-во ниво.

Столица

Столицата представлява центъра на империята ви – тя увеличава бойния дух във вашите провинции, в зависимост от това колко далеч от нея се намират те.

Столиците са най-малко употребяваните и може би най-малко оценените от всички обекти, които можете да построите, тъй като те рядко биват загубвани (освен при тотален провал); нужна ви е само една от тях. Въпреки това техният бонус към бойния дух може да бъде ключов за оцеляването на нацията – провинциите добиват боен дух на базата на времето, което отнема пътя до столицата. Освен това бойният дух може да спада стремително ако столица не съществува.

Добра идея е да оставите столицата там, където е, освен ако не я заплашва нещо или ако империята ви не нарастне твърде много в определена посока. Столицата трябва да е в или около географския център на империята ви, тъй като бонусът на бойния дух ще оправдае всички разходи относително бързо и ще държи населението ви щастливо през цялото време. Докато местенето на столицата може да ви се струва евтино и лесно, то може да доведе до големи сътресения и да повлияе сериозно на стабилността на страната ви.

12) Как влияе ниският боен дух на страната ми?

Ниският боен дух влияе на провинциите ви по множество начини. Основните са, че той дестабилизира империята ви и води до по-ниска продуктивност.

Бунтове: ниският боен дух предизвиква бунтове, при които хората се стремят да свалят правителството ви от власт. В „Европа днес“ едно свалено правителство ще бъде отразено по следния начин например: „Размирици в Сетина, сега градът е част от Австро-Унгария“.

В този пример Сетина се е присъединила към Австро-Унгария, след като се е разбунтувала срещу вас. Това се дължи на общото положение на областта, географското й разположение, както и силовите отношения в региона (боен дух и военни части).

Размириците се случват когато бойният дух е 33% или по-малко, но не са успешни освен ако не достигне до 25% и по-малко и към провинцията има съвсем малко зачислени военни части.

Добиви: Доказан факт е, че една област с боен дух от 90% произвежда два пъти повече от някоя, която има 30%.

Точки: Боен дух 60% и повече позволява на съответната област да допринася към точките ви в класацията на „Европа днес“. Ако достигне 99% или повече, тя дава допълнителен бонус.

За висок (зелен) боен дух се счита между 100% - 80%, там са най-високи стойностите на стабилността и продуктивността. Много добрият боен дух е със стойности между 60% и 70%, където стабилността и продуктивността са нормални. 60% и надолу са застрашаващи, а 25% и по-малко представляват състояние на бунт. Тези процентни граници са повече или по-малко показателни и могат да ви ориентират как да избегнете лошите последствия от размириците.

Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да избегнете ниския боен дух в областите ви:

- опитвайте се да предотвратявате недостига на ресурси. Дори и малък недостиг от някой ресурс предизвиква спад в бойния дух на всичките ви провинции;
- стройте сгради – фабрики, пристанища и крепости например;
- всички останали области, до които е разположена въпросната провинция влияят върху бойния й дух. Старайте се околните провинции да имат висок такъв;                                               - разстоянието до столицата на държавата ви  би трябвало да е колкото може по-късо. Подобрете инфраструктурата (железници, пристанища), за да намалите времето за път до нея;
- отношенията със съседните страни също влияят на бойния дух на всички области в страната ви. С колкото повече държави водите война, толкова по-нисък ще е бойният дух в областите на вашата държава;
- армиите, разположени в дадена област НЕ вдигат бойния дух, но ако той падне драстично те могат да предотвратят размириците.

13) Как се изчисляват точките за спечелени игри в „Европа днес“?

Броят области, които управлявате, техният боен дух и броят ъпгрейди, които сте построили допринасят за това колко точки ще съберете за спечелването на играта. Подробна формула можете да намерите по-долу.

Как да докладвам за играчи, които имат неподходящо поведение и нарушават правилата на играта?

Ето линкове към:

1) нашите Правила и Условия;
2) нашия Форум, където можете да откриете правилата за поведение на играчите.

Какво да направя ако някой нарушава правилата?

За да сме сигурни, че играта е приятна и достъпна за всички: моля докладвайте за играчи, които не спазват правилата!

Как?

Във форума ни има достатъчно модератори, които ще ви обърнат внимание и ще предприемат необходимите действия. В състояние сме да открием и изтрием неуместните публикации много бързо.

Европа днес

Просто кликнете с десния бутон върху която и да е статия (дори и анонимните) и изберете „Докладвай играча“ от контекстното меню. Посочете уважителна причина защо докладвате играча, кликнете „Изпрати“ и това е всичко.

Лични съобщения в играта
Отидете в зоната за комуникация и кликнете с десния бутон върху съобщението в списъка отляво. След това повторете същото, както при неуместно съдържание във вестника.

Правителствени декларации, аватари или флагове

Отидете в „Министерство на външните работи“ и кликнете с десния бутон върху конкретния ред от таблицата, който ще покаже профила на играча, който искате да докладвате. След това повторете стъпките като при „Европа днес“.

14) Система за битки

Тук ще откриете всичко, което някога сте искали да знаете за битките, но сте се притеснявали да попитате.
-------------------------------------------------------------------------

1. Встъпление
2. Основни принципи на системата за битки
3. Брой войници
4. Боен дух
5. Мобилизация
6. Огън за подкрепление
7. Крепости
8. Множествени битки
9. Битки в открито море
10. Обсег на пехотата


1)  Встъпление

Тази статия ще ви помогне да разберете системата, по която се изчисляват и провеждат битките в играта, както и как взаимодействат всичките им елементи.


 

2) Основни принципи

Битките се провеждат в рундове. На всеки час се създава рунд за битка на всяка сражаваща се армия. Рундът се състои в това, че и двете армии се атакуват една друга, както и в това, че всяка от тях се защитава от атаката. Всяка армия има независимо отмерване на времето. След като една армия е започнала боен рунд ще трябва да изчака един час преди да може да започне следващия. Този период се нарича период на охлаждане. Той се отнася за близкия бой и за бомбардировките. Ключовата променлива в уравнението е силата на армията. Силата определя колко вреда може да нанесе и да понесе дадена армия. Силата на защитаващата се армия (която е функция на силата на атакуващата армия и на случаен коефициент) определя колко жертви ще понесе защитникът. Имайте предвид, че термините „атакуващ“ и „защитник“ тук не се използват в стратегическия им смисъл.

3) Брой бойни единици

Това е първият важен фактор в системата за бики. Броят бойни единици в една армия играе голяма роля във формирането на силата й. Пехотните единици имат силов рейтинг, който се базира на бойния дух и мобилизацията, докато силата на  механизираните единици се базира единствено върху мобилизацията. Числеността на войските определя колко дълго една армия може да устои в боя. Имайте предид, че големите армии, съставени предимно от пехота се бият при леко занижени нива на силата, заради неспособността им да действат на пълния си потенциал при толкова много единици, събрани на тясно пространство. Броят единици в армията на врага може да бъде преценен от вида на армията:
Бригада: до 9 единици;
Дивизия: < 25;
Корпус: < 50
Армия: < 100;
Група армии: more than 100


4) Боен дух

Бойният дух е вторият по важност фактор в системата за битки. Бойният дух на армията определя само силата на пехотните й единици. Това означава, че единиците, произведени от фабриките (артилерия, танкове, железопътни оръдия и бойни кораби) не се влияят от него. Между силата и бойния дух има положителна корелация. Бойният дух, както и броя бойни единици, варира по време на битка. За всяка единица, която армията губи се губи и малка част от бойния дух. Ако държавата и войниците ви останат без зърно, бойният им дух ще започне да спада.

Ако победите цяла армия това ще ви даде малък бонус към бойния дух. Стойността на бойния дух на току-що произведена/обучена единица е същата като на провинцията, в която е обучена. Също така, бойният дух на дадена армия ще клони към този на областта, в която е стационирана. Този на армиите, които са в открито море ще клони към 50%.

Когато армиите се сливат, техният боен дух става средно аритметичното от бойния дух на всяка от тях преди сливането.


5) Мобилизация

Мобилизацията влияе върху силата на армията, точно като бойния дух. За разлика от него, обаче, тя влияе на пехотата и на механизираните единици. Освен това тя определя скоростта на придвижване на единиците, които не се движат по железници. Ниската мобилизация забавя придвижването на армиите.

Мобилизацията зависи от достъпността на петрол. Докато имате достатъчно петрол, мобилизацията ви ще бъде 100%. Ако петролът е на свършване, нивото й ще спадне.


6) Огън за подкрепление

Още наричан „бомбардировка“, подкрепящият огън представлява чисто и просто огън, който вашите артилерия, железопътни оръдия и бойни кораби откриват по вражеските армии. Това може да бъде направено при близък бой или отделно, само с цел да бъдат унищожени вражески армии.

Бомбардировките имат ефект, подобен на този на близкия бой с тази разлика, че само една армия атакува. Силата на атаката й зависи от единиците, които бомбардират и които са в обсег на целта.


7) Крепости

Крепостите помагат на защитаващата се армия като намаляват вредата, която й нанасят атакуващите армии, като в същото време позволяват на укрепените в нея войски да нанасят същото поражение на врага. Тук думата „защитник“ се използва в стратегическия й смисъл. В конкретния момент получавате бонус само от крепостите в провинцията, която контролирате и само когато армията е стационирана в нея или в близост до нея.

Крепостите търпят поражения от атакуващата армия, като постепенно се намалява тяхната ефективност с течение на битката.


8) Множествени битки

Ако повече от две армии се бият в една локация, това се нарича множествена битка. Този вид битки не се различават от обикновените; трябва да помните, че една армия ще се сражава с всички врагове, които я въвлекат в бой. Това може да доведе до няколко атаки за един час, срещу различни армии. При сегашната система за провеждане на битки, дадена армия може да нападне само една армия, но може да се защитава срещу неопределен брой вражески армии. „Атакуващ“ и „защитник“ тук се използват в стратегическия им смисъл.

Частен случай на множествено сражение е когато две армии се придвижват и/или изпълняват заповед за атака една към друга. Резултатът тук е, че и двете армии атакуват и се защитават от врага в стратегически смисъл. Това създава два бойни рунда за един час за тези армии.


9) Битки в открито море

Всички единици са равни в морето с изключение на бойните кораби. Артилерията и железопътните оръдия нямат възможността да обстрелват докато са във водата и следователно са ограничени до близкия бой. Артилерията, железопътните оръдия и танковете имат редукция на силата с 0.5, докато ударната сила на пехотата се намалява наполовина когато е в открито море. Скоростта им също е фиксирана. Единиците остават на вода, докато не са били изцяло оставени на пристанището. Докато трае стоварването им на брега силата им остава намалена и артилерията и железопътните оръдия нямат възможността да стрелят.

Бойните кораби са единствените единици, които имат възможността да стрелят в открито море. Те също така са по-бързи от другите единици, стационирани във вода.

Формулите за битките важат и в открито море, но трябва да се помни, че силата е намалена значително.


10) Обсег на пехотата

Обратно на общоприетите схващания, пехотните части през първата световна война са били екипирани с далекобойни оръжия – пушки. Тези пушки им позволявали да атакуват врага от много късо разстояние и това е отразено в играта. Пехотните бригади имат малък обсег, който им позволява да започнат сражение когато разстоянието до врага е няколко минути.

15) Какво означава “Моля не отваряйте няколко копия на...“
Ако получавате тази грешка докато стартирате играта, най-вероятно сте свалили стартовия файл, запазили сте го локално и се опитвате да го стартирате.

Можете да направите това само веднъж.

Начинът да стартирате играта е следният:

    Логнете се в 1914.gamgos.bg;
    В меню „Потребител“ кликнете върху „Моите игри“;
    Кликнете върху бутона „Играй“ на избраната игра.


Препоръчва се да не сваляте този файл, а вместо това да го стартирате директно като изберете „Отвори с Java Webstart“ и маркирате отметката „Винаги извършвай това действие за този вид файл“.


Защо?

Сваленият файл съдържа парола за рунда, в който се опитвате да влезете. Ако не я съдържаше би се налагало да ви питаме за нея при всяко влизане в играта. За целите на сигурността паролата ще сработи само веднъж (иначе всеки, който получи достъп до този файл може да го използва, за да се логва в игрите ви перманентно). Така че ако се опитате да използвате същия свален файл два пъти за логване в рунда, това няма да бъде възможно.

Желаем ви приятна игра!